Ik zie vaak dezelfde vragen langskomen; bij deze een greep uit de meest gestelde vragen.
V: Ik heb de reparatie retour gekregen zonder begeleidend schrijven en zonder factuur?
A: Succesvolle reparaties worden altijd retour gestuurd zonder begeleidend schrijven. Reparaties die niet te herstellen zijn worden toegelicht. Een factuur volgt altijd na de terugkoppeling dat alles weer naar wens werkt van uw kant.
V: Wanneer loont reparatie?
A: Soms krijg ik aanvragen waar de nieuwprijs van een printplaat of product bijv. 75 euro is. Bij deze prijs moet u zich sterk afvragen of reparatie loont, over het algemeen betaald u in ieder geval 2 keer verzendkosten en geïnvesteerde arbeid. Wanneer de printplaat niet of slecht verkrijgbaar is of de nieuwprijs erg kostbaar is loont reparatie altijd.
V: De printplaat blijkt niet te repareren. Welke kosten worden er in rekening gebracht?
A: De onderzoekskosten a EUR45,= worden altijd in rekening gebracht. Blijkt uw printplaat wel te repareren wordt dit verrekend. De onderzoekskosten zijn opgebouwd uit geïnvesteerde onderzoekstijd en verzendkosten retour.
V: Bij de offerte aanvraag heb ik ingevuld dat er geen vorige herstelpoging is geweest. Ik heb de printplaat op gestuurd en er blijkt toch aan hersteld te zijn.
A: In dit geval vervalt de prijsopgave en wordt er een nieuwe prijsopgave gehanteerd. Over het algemeen worden er additionele kosten in rekening gebracht.
V: Mijn printplaat is defect. Ik heb ook nog een werkend exemplaar, heeft het zin om deze mee te sturen?
A: Indien er een werkend exemplaar beschikbaar is kan een reparatie altijd in minder tijd worden uitgevoerd. Dit is gunstig voor U want er zit minder arbeid in.
V: Mijn printplaat werkt nu nog prima, doen jullie ook preventief onderhoud?
A: Ja zeker. Over het algemeen is het zelfs aan te raden om preventief onderhoud te plegen. Uitvalkosten zijn over het algemeen vele malen hogen als de aanschafkosten van een machine. Vaak zijn preventieve kosten lager dan herstelkosten; denk hierbij aan het vervangen van condensators, backup-batterijen. Preventief onderhoud valt te plannen, uitval niet. Ook worden er kwalitatief betere componenten geplaatst als origineel. Ons doel is om de printplaat beter als origineel af te leveren.
V: Ik wil je graag bellen. Waar kan ik je telefoonnummer vinden?
A: Het eerste contact is via het contactformulier. Hier kunt u uw telefoonnummer achterlaten en het verzoek om telefonisch contact op te nemen. Ik probeer hierdoor zoveel mogelijk verkeer te filteren, dat werkt voor mij verreweg het meest efficient.
V: Ik wil een printplaat opsturen maar kan je adresgegevens niet vinden?
A: U kunt het verzendformulier invullen. Na invullen van dit formulier kunt u het ingevulde document downloaden. In dit document staat het postadres vermeldt. Door het invullen van dit formulier weet ik dat er een pakketje onderweg is en kan er tijd worden ingepland. Als u dit pakket bijvoegd bij het pakketje heb ik al uw contactgegevens bij de hand.
V: Ik wil graag mijn printplaat of apparaat langsbrengen in plaats van opsturen, kan dat?
A: Als u dat aangeeft dan is het in overleg mogelijk om langs te komen. Wachten op een reparatie of klaar terwijl uw wacht hanteren we niet. U zult er altijd apart voor terug moeten komen om de reparatie op te halen.
V: Ik probeer foto’s bij te voegen maar het lukt niet?
A: Als het niet lukt door de filters (bestandsformaat, grootte van de afbeelding) kunt u dit vermelden. Ik zal contact leggen via de e-mail om alsnog om het beeldmateriaal te vragen.
V: Ik wil graag een prijsindicatie; kun je mij die geven?
A: Als u het offerteformulier zo volledig mogelijk invult, aanvult met foto’s en de klacht duidelijk kunt omschrijven dan is de prijsindicatie ook redelijk accuraat. Hoe meer informatie bekend is tijdens de offerte-aanvraag, hoe nauwkeuriger ik een prijsindicatie kan geven die overeenkomt met de daadwerkelijke reparatiekosten.